Ak už vám v online marketingu ide o udržiavanie vzťahov s verejnosťou, o prezentáciu vašich služieb a produktov, alebo o vyššie postavenie v internetových vyhľadávačoch, vo všetkých týchto prípadoch je kľúčový obsah, jeho pravidelná tvorba a aktualizácia.Môže ísť napríklad o pravidelnú aktivitu na sociálnych sieťach, ale ak sa chcete zamerať primárne na písanie reklamných článkov, ktoré dokážu predávať a takisto vás vystreliť na predné miesta v Google, vtedy je najlepšie obrátiť sa na copywriting. Pri tvorbe takýchto textov je výhodou, že ak sú napísané správne, potešia nielen užívateľské publikum, ale takisto vyhľadávače. Zároveň sa s nimi zvyšuje povedomie o konkrétnych službách, produktoch a o vašej podnikateľskej značke. Všetky dôvody skrátka smerujú k vášmu efektívnemu zviditeľneniu na internete, ale takisto k zvýšenej návštevnosti konkrétneho webu a následne k zvýšeniu konverzií, ktoré sa na tomto webe budú uskutočňovať, teda napr. k väčšiemu počtu vytvorených objednávok.Pri písaní týchto textov ale nejde o násilnú reklamu. Takýto obsah by totiž Google neuznal za dostatočne prínosný pre svojich užívateľov a výsledkom by tak nemohli byť predné pozície. Trik spočíva v tom, napísať zaujímavý článok, ktorý by sa tváril ako informačný, pričom v ňom budú zakomponované efektívne kľúčové slová a výrazy súvisiace s vašou podnikateľskou činnosťou.Ide teda o snahu publikovať obsah na vašom webe alebo na cudzích, avšak relevantných webových stránkach, ktorý by bol tematicky blízky, prínosný a atraktívny pre cieľovú skupinu potenciálnych záujemcov, ale zároveň v ňom budú použité princípy SEO. Takýmto textom sa dá povedané ľudovo „zabiť niekoľko múch jednou ranou“.Dotyčné texty sú preto jedným z dôležitých nástrojov optimalizácie pre vyhľadávače. Môžu byť publikované na relevantné weby, takisto na váš firemný blog, či môže ísť o popisy produktov v e-shope. V žiadnych z týchto prípadov však obsah nesmie byť duplicitný.