Linkbuilding je neustále pretriasanou témou, teda aspoň vo svete tých, ktorí sa zaoberajú SEO optimalizáciou pre vyhľadávače. Jedna skupina zastáva to, že by odkazy mali na internete pribúdať pomaličky, mali by ste sa zameriavať hlavne na to, aby boli na weboch, ktoré majú vysokú návštevnosť, obsah „okolo“ odkazov, by mal byť relevantný a taktiež plnohodnotný. Potom tu máme druhú skupinu, ktorá zastáva názor „ rýchlo, zbesilo, čo najviac a v čo najkratšej dobe“. Ktorou cestou by ste sa mali vydať vy? Veru, veľmi ťažká otázka.Nie je to nejasné Možno nedokážete pochopiť, prečo sa v takto jednoduchej otázke niekto nevie zhodnúť. Až tak jednoduché to však nie je. To, ako vyhľadávače, takpovediac, posudzujú jednotlivé webové stránky, totiž nikto nevie presne. Tieto procesy fungujú na základe algoritmov. O nich sa však nedočítate na wikipédií, inak povedané, nikto nevie, ako presne fundujú. Preto sú všetky veci týkajúce sa SEO optimalizácie, v podstate iba odpozorované a konkrétne odpoveď čo a ako robiť, neexistuje.Čo určite nerobiť a čo robiť Niektoré veci v rámci linkbuildingu sa dajú povedať určite presne. Aby sme to príliš nenaťahovali, zhrnieme si to v skratke. Určite sa odkazy na váš web, snažte umiestňovať na stránky, ktoré sú priebežne aktualizované a ktoré majú aspoň akú – také návštevnosť. Jeden odkaz za mesiac je málo, tridsať za deň, už naozaj veľa. Držte sa teda zlatej strednej cesty. Ak si budete linkbuilding zastrešovať sami, pravdepodobne zvolíte princíp, pri ktorom zaplatíte nejakú menšiu sumu prevádzkovateľovi konkrétnej stránky. Ak tak urobíte na viacerých weboch, rozložte si to napríklad tak, že každý piaty deň, necháte zverejniť jeden z nich. Obsah okolo odkazu musí súvisieť s tým, na čo odkazuj. Zjednodušene povedané, ak chcete propagovať stránku, na ktorej predávate mixéry na smoothie, text by mal byť venovaný zdravej výžive, mixérom alebo kuchynským pomôckam vo všeobecnosti.