So slovíčkom BUZZWORD ste sa už možno stretli. Ide o dobre znejúce slovo, ktoré je zároveň populárne. Napríklad „lajk“ „vlog“, „subskrajbuj“, či „heštek“, to všetko označujeme ako buzzword. S ním súvisí i pomerne nová forma marketingu. Aj z toho dôvodu čoraz častejšie vidíme „hlúpe“ reklamy. Ako to vyzerá v praxi Buzzmarketing má za úlohu vyvolať rozruch. Takáto reklama, by mala v prvom rade vyvolať všeobecný záujem. Pýtate sa ako niečo také zaručene dosiahnuť? Stopercentnú istotu nemáte nikdy. Niekto staví na kontrovérznosť, iný napríklad na známu osobnosť, ktorá sa v reklamách neobjavuje. Hlavnou úlohou je najmä to, aby sa začalo o danom produkte, alebo službe hovoriť medzi ľuďmi. Poznáte to aj vy. Vidíte reklamu, ktorá vás pobaví, pohorší, alebo zaujme iným spôsobom a len tak medzi rečou sa o nej rozprávate so svojimi priateľmi. Tí si ju potom chcú pozrieť, takže môžeme povedať, že takáto reklama je jednoznačne dobrá, pričom nie je podstatné či ju tak hodnotíme my, zákazníci. Tento marketing funguje na princípe takzvaného word of mouth, teda na ústnom podaní. Mohli by sme ho označiť aj ako virálny marketing, pretože medzi ľuďmi vyvolá rozruch. Reklama ktorá pohorší Ako sme už spomenuli, mnohé spoločnosti postavia svoju propagáciu na kontrovérznosti. Pri množstve reklamy, ktorá na nás vyskakuje z každého rohu, si niečo obyčajné v podstate už ani nevšimneme. Ak sa však na obrazovke, billboarde, alebo v novinách objaví niečo, čo vo všeobecnosti považujeme ako prehnané, neexistuje takmer žiadna šanca, aby sme si to nevšimli. Zlá reklama! Naozaj ?? Možno ste sa už neraz sami seba pýtali, prečo niekto natočí tak hlúpu reklamu. Práve preto, že sa nad ňou pozastavíte. Porozprávate o nej aj svojej rodine a známym. Pritom je úplne jedno, že reklama pôsobí hlúpo, či vyslovene trápne. Dôležité je jednoucho vystúpiť z davu, odlíšiť sa. Ak teda o nejakej reklame hovoríte, môžeme jednoznačne povedať, že ide o dobrú reklamu.